Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Sjuk igen

Av C - 20 januari 2010 19:09

Vaknade i måndags med förkylning. *suck* Har inte mer än hunnit ur sängen så blir man "liggande" igen. Har dock ingen feber så det går att hålla sig på benen i alla fall. Dock är man ju inte så snabb som man skulle behöva. Tar en evighet att ta sig ur sängen och snoret bara rinner ur näsan. I natt vaknade jag faktiskt flera gånger av att det rann snor. Har aldrig nånsin hänt förut! Men man ska ju aldrig upphöra att förvånas. Livet blir trist då. :D


Igår var vi till sjukan med Abbe. Var efterkontroll sen astmautredningen i september. Pinsamt nog har han hållt sig frisk som en liten nötkärna sen dess så han har inte behövat inhalera men det är ju snart pollentider så vi får se hur det utvecklas...


Kom på (till min stora förtjusning... inte) att jag kanske måste börja fundera på vad jag ska ha på mig på syrrans brölopp... Bröllop... (Hur faann stavas det??) Funderade på rosa eftersom syrran har det i broderierna på sin klänning men hon röstade på skogsgrönt i stället. Funkar det oxå. Nu är det väl bara modellen jag ska fundera ut. Vill ju inte ha nåt balklänningsaktigt... Enkelt men snyggt ska det ju vara... Svårt nog det.


Har knappt läst på inför provet på fredag och jag har inte ens börjat fundera på att göra instuderingsfrågorna... Lär ju bli kattskit av alltihopa. Ändå känns det som att det kommer lösa sig ändå. Men ska läsa mer i kväll och imorn. MÅSTE, om inte annat. :/


Har två ett-åringar att fira denna vecka också. Tror dock att vi ska stå över tills vi låter som folk igen. Både jag och Björn är lika förkylda och det känns dumt att åka runt och smitta fler barn än nödvändigt... Abbe har faktiskt lyckats hålla sig frisk så här långt. Hoppas att han klarar sig ett tag till. Hans faster vill låna honom på lördag och jag tror att han skulle gilla det. :) Alltid skoj att vara med fastrar och kussar ju! :D


Långt tidigare lovade jag ju vidare rapport om skoltrött ungdom också... Vet inte vad man ska säga om det... Han håller på att göra bort sig. Så är det. Vet fortfarande inte vad man ska säga för att få in i skallen på honom att det är bra att ha skolan fixad... Kanske bara ska skita i det och låta honom upptäcka själv att det är svårt att få nåt bra jobb utan att ha gjort skolan klart??? Fast det är ju taskigt det med... *suck* Stora barn = stora bekymmer. Dagens sanning. Möte på skolan i februari. Får se vad som händer sen. Har ju inga som helst illusioner om att det ska bli bättre iaf.


Nu ska jag göra nåt annat än att tråka ut er en stund. Snart dags att tjata på lill-plutten pyjamas och stoppa honom i säng. Har till skillnad från tidigare gått som en dans att natta honom denna vecka. :) Kalas det! :) Sen ska jag plugga.


Ha det bäst alla!


Kramar i drivor/C.


Over and out 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 30 april 2010 22:06

Nu har jag varit på valborgsfirande. Det hade jag ju kunnat hoppa över faktiskt. Kallt och ingen "känner mig". Begriper inte att jag ens försöker vara social. Det lönar sig lixom inte.   När jag slutat skolan ska jag flytta härifrån fort som fan....

Av C - 12 april 2010 15:29

Man säger en massa saker som man inte har en aning om. Är det ett gravt fall av alzheimers eller är det bara påhitt?   Kramar/C.   Over and out ...

Av C - 11 april 2010 17:35

Hej hopp! Nu är jag här igen. Ni får ursäkta att jag inte skrivit på ett tag nu. Har varit ute på en 5 veckor lång praktik och orken och tiden har inte riktigt räckt till för att skriva nånting...   Livet är skapligt... Det skulle kunna vara lite...

Av C - 9 mars 2010 10:57

Jag har tänkt sy ett täcke (ca 150x200 cm) åt min brorsson. Han gillar ett speciellt hockeylag och jag tänkte att man kanske kunde göra ett applikations-arbete ist för ett klassiskt lapp-arbete (man syr runt konturerna av ett tryck, t ex)... Men hur ...

Av C - 7 mars 2010 14:06

Det droppar från taken och det är näst intill plusgrader ute. Våren börjar visa sig! Sååå skönt! Trodde aldrig att det skulle hända. :)   Har nu gjort min första praktikvecka. Vantrivs inte så mycket som jag trodde. Har faktiskt kommit på mig sjä...

Ovido - Quiz & Flashcards