Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Storslagen avslutning...

Av C - 29 januari 2010 12:21

Sista veckan och sista provet på medicinska grundkursen är avklarat. Det gick INTE bra. Blev bara ett G denna gång. 20 poäng från MVG-gränsen. Nästan så jag skäms... Men jag har bara inte orkat med nånting denna vecka. Slipper göra om skiten iaf. Dock ska jag aldrig mer gå med på att ha en insulindelegering! Jag tror inte det vore så klokt. Får vara glad att jag inte tagit livet av nån än så länge. Känns som så efter detta prov iaf. :/


Nu när kursen är avklarad så känns det nästan som att vi har lov. Känner mig mer energisk idag än jag gjort dom senaste veckorna tillsammans. Fast det kan ju bero på solen som tittar fram också, förstås. :D Egentligen spelar det ingen roll vad det beror på. Är bara skönt att känna att det finns nån slags energi i kroppen. Dagens planer blev dock ganska många i och med detta "påslag". Ska diska, torka bänkar, matbord och spis, dammsuga, torka golv, dammtorka lite osv. Helst städa i badrummet också... Efter det får vi se. Har jag tur räcker orken till att baka lite bullar och kanske leta fram några tavlor att hänga upp oxå. :) Har tänkt göra en "familjevägg" där jag hänger upp en massa foton på alla medlemmar i familjen. Känns som en trevlig grej. Jag hade en sån i lägenheten oxå... Skillnaden nu är att jag har utrymme att göra den mycket större. :D Skoj ska det bli iaf. (när det väl blir av)


I helgen kommer det nog inte hända så värst mycket... Beror lite på väder, vind och utetemperatur, tror jag. Om det ger fan i att bli 20 grader kallt så kanske jag kan provåka lite skridskor. Kommer egentligen inte ihåg när det var jag åkte sist. Kan ha varit när Abbe var lill-bäbis men det kan lika väl ha varit långt innan jag fick honom också... Ont i fötterna lär jag då få i alla fall!! :) Det är ju standard det! :)


Nu ska jag diska och elda upp lite värme i köket!


Hoppas att ni får en hel-trevlig helg! :)


Kramar/C.


Over and out



 
 
Malin

Malin

29 januari 2010 20:03

Haha, ja tur för mig...kan bli dyrt annars :/
Tycker absolut att vi ska hinna ses. Jobbar du i Sundsvall nåt eller läser du "bara" nu? Går det inte helt åt helvete så kanske jag kan komma bort till dig UTAN att bli hämtad innom kort!!?!?

http://hazzel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 30 april 2010 22:06

Nu har jag varit på valborgsfirande. Det hade jag ju kunnat hoppa över faktiskt. Kallt och ingen "känner mig". Begriper inte att jag ens försöker vara social. Det lönar sig lixom inte.   När jag slutat skolan ska jag flytta härifrån fort som fan....

Av C - 12 april 2010 15:29

Man säger en massa saker som man inte har en aning om. Är det ett gravt fall av alzheimers eller är det bara påhitt?   Kramar/C.   Over and out ...

Av C - 11 april 2010 17:35

Hej hopp! Nu är jag här igen. Ni får ursäkta att jag inte skrivit på ett tag nu. Har varit ute på en 5 veckor lång praktik och orken och tiden har inte riktigt räckt till för att skriva nånting...   Livet är skapligt... Det skulle kunna vara lite...

Av C - 9 mars 2010 10:57

Jag har tänkt sy ett täcke (ca 150x200 cm) åt min brorsson. Han gillar ett speciellt hockeylag och jag tänkte att man kanske kunde göra ett applikations-arbete ist för ett klassiskt lapp-arbete (man syr runt konturerna av ett tryck, t ex)... Men hur ...

Av C - 7 mars 2010 14:06

Det droppar från taken och det är näst intill plusgrader ute. Våren börjar visa sig! Sååå skönt! Trodde aldrig att det skulle hända. :)   Har nu gjort min första praktikvecka. Vantrivs inte så mycket som jag trodde. Har faktiskt kommit på mig sjä...

Ovido - Quiz & Flashcards