Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Gå i ide och ha det bra...

Av C - 28 januari 2010 11:44

"I det här livet är jag en kvinna.
I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.

När man är en björn måste man gå i ide.
Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.

Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.

När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är en mammabjörn vet alla att man menar allvar.
Man klappar till vem som helst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.

Om man är en björn så FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning.
Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.

Japp, jag skall bli en björn."


Så är det! Nu öser det ner snö igen. Har kommit typ 30 cm eller nåt sen igår och det har inte slutat än. :( Bilen ser ut som en snöhög och gården är inte skottad mer än till vedboden. :/ Man känner sig så jävla isolerad. Man varken kan eller vill åka nånstans för man kan köra fast eller bli stående av andra anledningar... Jaja... Blir jag björn i nästa liv så slipper jag ju dom bekymren i alla fall. ;)


Har inte återupptagit facebook. Har helt enkelt inte blivit av. Orkar inte riktigt ta tag i det. Det är verkligen MYCKET jag inte orkar ta tag i just nu. *suck* Skulle behöva hänga upp lite tavlor, plocka undan adventsljusstakar, städa, diska, sy täcken (har 3 på gång som bara ligger och dammar igen), planera trädgårdspysslet inför våren osv osv. Inget av det blir av. Pluggar knappt heller. Inspirationen börjar lixom tryta rejält nu och jag antar att det bara är smältande snö och diverse vårtecken som kan återuppliva den. Snart så. Bara ett par månader av snöhelvete och kyla kvar nu.


Snart kommer pappa och skottar gården så jag måste ut och sopa av bilen men jag återkommer senare i veckan/helgen... Nåt sånt.


Ha det bäst alla!


Kramar/C.


Over and out


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 30 april 2010 22:06

Nu har jag varit på valborgsfirande. Det hade jag ju kunnat hoppa över faktiskt. Kallt och ingen "känner mig". Begriper inte att jag ens försöker vara social. Det lönar sig lixom inte.   När jag slutat skolan ska jag flytta härifrån fort som fan....

Av C - 12 april 2010 15:29

Man säger en massa saker som man inte har en aning om. Är det ett gravt fall av alzheimers eller är det bara påhitt?   Kramar/C.   Over and out ...

Av C - 11 april 2010 17:35

Hej hopp! Nu är jag här igen. Ni får ursäkta att jag inte skrivit på ett tag nu. Har varit ute på en 5 veckor lång praktik och orken och tiden har inte riktigt räckt till för att skriva nånting...   Livet är skapligt... Det skulle kunna vara lite...

Av C - 9 mars 2010 10:57

Jag har tänkt sy ett täcke (ca 150x200 cm) åt min brorsson. Han gillar ett speciellt hockeylag och jag tänkte att man kanske kunde göra ett applikations-arbete ist för ett klassiskt lapp-arbete (man syr runt konturerna av ett tryck, t ex)... Men hur ...

Av C - 7 mars 2010 14:06

Det droppar från taken och det är näst intill plusgrader ute. Våren börjar visa sig! Sååå skönt! Trodde aldrig att det skulle hända. :)   Har nu gjort min första praktikvecka. Vantrivs inte så mycket som jag trodde. Har faktiskt kommit på mig sjä...

Ovido - Quiz & Flashcards