Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Farmeville-träsket nästa??

Av C - 25 januari 2010 16:18

Fundera på ifall jag ska återuppta mitt facebookanvändande... Jag slutade för jag tyckte det tog för mycket av min tid... Men varenda människa jag känner håller till där så det känns ju dumt att inte falla för grupptrycket i det här fallet... Men då kanske jag trillar ner i farmvilleträsket och aldrig har tid med annat än odla virtuella jordgubbar och föda upp artificiell boskap?? Ska sova på saken en natt till... :)


Provet i fredags gick bra. Mvg igen. 94 av 98 eller nåt sånt. Var hörseln o lite annat jag klantade mig på. *suck* Skit samma. Sista veckan med medicinska grundkursen nu. Nästa vecka börjar vi med vård och omsorgsarbete... Eller vad det nu var... .) Märks på måndag! Ska bli kul att få göra lite annat nu. Vecka 9 ska vi ut på praktik. Ska inte bli ett dugg jävla skoj. Jag ska vara på ett boende och oroar mig för att jag ska känna mig gräsligt instängd. Jag är van med hemtjänstens "frihet" ju. Löser sig nog. Bara folket är trevliga och snälla så ska det nog gå bra. :)


Ikväll när Björn kommit hem ska vi åka o handla och äntligen få fylla på alla skåp. Kylskåpet är så tomt att det ekar när man öppnar det och pratar samtidigt. Skafferiet o frysen är inte så inspirerande dom heller.


Nu ska jag ut i vedboden o klyva lite ved. Vi slarvade med eldningen igår så i morse hade vi hela 10 grader varmt i köket!! Är det inte underbart?? Det är ju dock inte lägstarekordet. Det ligger på 7 grader det. :D Ibland måste man få hata att bo i hus. Går över bara man får upp värmen. :) Så nu ska det eldas av helvevte! :D


Ha det bäst alla!


Kramar/C.


Over and out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 30 april 2010 22:06

Nu har jag varit på valborgsfirande. Det hade jag ju kunnat hoppa över faktiskt. Kallt och ingen "känner mig". Begriper inte att jag ens försöker vara social. Det lönar sig lixom inte.   När jag slutat skolan ska jag flytta härifrån fort som fan....

Av C - 12 april 2010 15:29

Man säger en massa saker som man inte har en aning om. Är det ett gravt fall av alzheimers eller är det bara påhitt?   Kramar/C.   Over and out ...

Av C - 11 april 2010 17:35

Hej hopp! Nu är jag här igen. Ni får ursäkta att jag inte skrivit på ett tag nu. Har varit ute på en 5 veckor lång praktik och orken och tiden har inte riktigt räckt till för att skriva nånting...   Livet är skapligt... Det skulle kunna vara lite...

Av C - 9 mars 2010 10:57

Jag har tänkt sy ett täcke (ca 150x200 cm) åt min brorsson. Han gillar ett speciellt hockeylag och jag tänkte att man kanske kunde göra ett applikations-arbete ist för ett klassiskt lapp-arbete (man syr runt konturerna av ett tryck, t ex)... Men hur ...

Av C - 7 mars 2010 14:06

Det droppar från taken och det är näst intill plusgrader ute. Våren börjar visa sig! Sååå skönt! Trodde aldrig att det skulle hända. :)   Har nu gjort min första praktikvecka. Vantrivs inte så mycket som jag trodde. Har faktiskt kommit på mig sjä...

Ovido - Quiz & Flashcards