Alla inlägg den 11 april 2010

Av C - 11 april 2010 17:35

Hej hopp! Nu är jag här igen. Ni får ursäkta att jag inte skrivit på ett tag nu. Har varit ute på en 5 veckor lång praktik och orken och tiden har inte riktigt räckt till för att skriva nånting...


Livet är skapligt... Det skulle kunna vara lite roligare men man kan ju inte få allt här i livet...


Funderar på att flytta till Norge när jag slutat skolan. Det skulle vara nice att komma ifrån denna lilla håla och det skulle vara roligt att träffa nytt folk och  skaffa nya kompisar som kanske vill umgås för att det är kul och inte för att dom måste... Enda skittråkiga med den idén är att jag inte kommer få träffa Abbe, mamma och pappa så ofta. Men om man kanske kan jobba 3 veckor och sen åka hem så kanske det skulle gå bra ändå. Och det finns ju faktiskt telefoner. :)  


Får se vad det blir. Jag lär väl fega ur innan det är färdigt i alla fall så jag behöver nog inte oroa mig så mycket...


Har äntligen gjort klart kursen "social omsorg". Den var jobbig. Dels för att det är mycket etik och moral inblandat och sen en massa skriva. Det blir det iofs i nästa kurs också men det känns ändå som lättre uppgifter ändå. Nästa kurs är "människan socialt och kulturellt". Den tror jag kan vara spännande. :)


Till sommarn tror jag att jag ska jobba iaf. Det är jag van med och jag slipper ha ångest för en trolig skrivkramp och så håller jag igång. :) Jag behöver det för annars förvandlas jag till en soffpotatis på bara ett par timmar.


Just nu känner jag mig på nåt oförklarligtvis lessen. Ändå har jag inget att vara lessen för egentligen... Skumt.


Har sytt ännu ett täcke nu. Har ett till likadant på gång också. Ska åt två olika håll så jag hoppas att det inte spelar nån roll. Dom lär nog inte träffas och jämföra så. Fattar egentligen inte varför jag håller på. Jag tjänar inget på det. Kanske lite beröm och en hel del dåligt samvete för att jag ibland hellre lägger tiden på täckena ist för på Björn och Abbe.


Jag måste äta! Jag börjar deppa ihop. Jag hoppas verkligen att det är blodsockret som gnäller och inte jag!! Annars har jag problem... Blir det inte bättre av nån mat är jag på väg neråt och det är INTE roligt. Märks nog.


Nu ska jag sluta gnälla och ge er en break. Sorry.


Kramar/C.


Over and out 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards